5 železných pilierov prečo je výhodnejšie Virtuálnu asistentku si najať ako zamestnať niekoho na TPP

07/09/2023

Začala Vaša firma prosperovať a Vy ste tak zahltený vykonávanou  operatívou, že sa nestíhate venovať obchodu, rastu a budovaniu firmy?

Zvažujete pomoc v podobe asistentky, ale bojíte sa, či jej budete vedieť dať dostatočné množstvo práce aj o mesiac či dva a vyplniť tak efektívne jej čas na plný úväzok?

Riešením pre Vás je Virtuálna Asistentka. 

Nikdy ste o tejto službe nepočuli a pýtate sa sami seba, kto je vlastne tá "záhadná" Virtuálna Asistenka?


Virtuálna asistentka je nezávislý dodávateľ pracujúci ako SZČO, ktorý poskytuje administratívne, marketingové alebo grafické služby klientom a pritom pôsobení mimo kancelárie klienta. Virtuálna asistentka zvyčajne pracuje z domu alebo z vlastnej co-workingovej kancelárie, ale má vzdialený prístup k potrebným dokumentom firmy, ktoré má za úlohu spracovať.

 Porovnajte si situáciu Zemastanec vs Virtuálna Asistentka  SZČO v 5 bodoch a sami si vytvorte  svoj názor

1. Enormné odvodové a daňové zaťaženie pre TPP

Z: Ste povinný za neho odvádzať zdravotné poistenie, sociálne odvody a dane, čo tvorí jeho Superhrubú mzdu.

VA: Pracuje ako SZČO, odvody, poistenie aj dane sú v jej réžii a je to jej zákonná povinnosť, nie toho, kto si ju prenajíma.



2. Vysoké náklady spojené s prevádzkou kancelárie

Z:  Ako zamestnávateľ ste povinný zabezpečiť vybavenosť kancelárie , technológií aj nástrojov, vďaka ktorým Váš zamestnanec dokáže pridelenú prácu vykonávať. Pri back office, asistentke sem  patria pracovný stôl, počítač s potrebným software-ovým a hardware-ovým vybavením, mobil, kancelárske potreby, technológie a nájom kancelárie, k nej prenájom parkovacieho miesta ai.

VA: Virtuálna asistentka pracuje na vlastnom notebooku, platí si svoj paušál a všetky náklady si nesie sama. Okrem stanovenej hodinovej mzdy na ňu nemáte žiadne ďalšie skryté náklady.


3. Platenie aj neproduktívneho pracovného času zamestnanca.

Z: Štatisticky hovoria jasnou rečou. Zamestnanec trávi v priemere viac ako 30% pracovného času ( v niektorých pracovných pozíciách aj 50%- sic!) neproduktívnou činnosťou, ktorú nemá v náplni práce ( sociálne siete, cigaretové prestávky, denné snívanie, online nákupy, rozhovory s kolegami)

Zamestnanec nemá motiváciu sa ponáhľať, veď má na to celý deň a ak to nestihne, potiahne nadčas za príplatok.

VA: Virtuálna asistentka reportuje pri odovzdaní zákazky všetky úlohy za daný objednaný čas. Vy tak transparentne vidíte, ktorá úloha jej zabrala koľko minút/hodín/dní a máte detailný prehľad, za čo platíte. Nehrozí tak umelé "naťahovanie" práce. VA je SZČO a pokiaľ si chce zarobiť, môže pracovať aj cez sviatky, víkendy či počas materskej dovolenky. Môže tak mať viac klientov za mesiac a v jej existenčnom záujme je efektivita a kvalita, rozhodne nie umelé naťahovanie času.

4. Nízka efektivita

Z: Niekedy má menšia firma obdobie, kedy jednoducho nemáte pre asistentku prácu, ale viaže Vás zmluva medzi Vami ako zamestnávateľom a zamestnancom. Neoplatí sa Vám ju prepustiť na mesiac-dva a potom si ju znovu najať  (nehovoriac o legislatívnych postupoch, ktoré treba voči zamestnancovi dodržiavať a nášľapných mínach, ktoré by sprevádzali takéto konanie)

VA: Platíte len balík hodín, ktorý na daný mesiac potrebujete na vykonanie aktuálnej práce/agendy/zadania. Balíky sú celkovo štyri, ale je možné vytvorenie aj balíka na mieru podľa individuálnych potrieb. Celkovo platí, čím väčší balík si objednáte, tým nižšiu hodinovú sadzbu za jej odvedenú prácu zaplatíte, takže už aj tam šetríte. Nasledujúci mesiac si môžete objednať balík s nižším objemom hodím alebo žiadny, ak práve nemáte na VA či vydelegovať.

5.  Zbytočné a nevyužité náklady počas zákonného voľna a potreba náhrady

Z:  Zamestnancovi platíte dovolenku, dni pracovného voľna , držíte jej miesto počas materskej dovolenky, navyužitý čas počas PNky ai.

VA: Ak má Vaša Virtuálna Asistentka dovolenku, odovzdá po dohode s Vami agendu na svoju kolegyňu a Vy sa nemusíte obávať nespokojných zákazníkov alebo nakopenej operatívnej agendy počas 2-3 týždňovej dovolenky Vášho zamestnanca. Čo to znamená? Nemôže sa stať, že platíte nevyužitý čas počas dovolenky ako je to u zamestnancov.


  • Verím, že sa mi podarilo priblížiť  benefity spolupráce s Virtuálnou asistentkou. Pokiaľ by ste si radi zistili, aké typy úloh  môžete vydelegovať na svoju novú Osobnú Virtuálnu asistentku, viac si prečítate TU

  • O cenovo výhodných Balíčkoch hodinových sadzieb si viete prečítať TU a ak by ste sa chceli prelúskať  stručnou analýzou ako dokáže Vaša firma za rok ušetriť viac ako 23 500 eur, tak len kliknite na tlačítko "Ako ušetriť" pod banerom nižšie:) Príjemné čítanie a budem sa tešiť na prípadnú spoluprácu.

Rád/a by som ušetril/a a využil/a služby virtuálnej asistentky

Je to jednoduché. Napíš nám nižšie správu, prípadne zanechaj na seba kontakt a môžeme si Vašu predstavu odkomunikovať v bezplatnej konzultácii.

Budem sa tešiť na spoločnú  spoluprácu

Diana
Vaša virtuálna asistentka




Kontakty


DigiDasistent


+421 918 770 466

info@digidasistent.sk

@Digi.Dasistent